Jak działa e-Toll?
W naszym artykule dowiesz się więcej o nowym systemie pobierania opłat e-Toll. Zapraszamy do sprawdzenia!
2021-12-21, 10:16

E-toll - Co to jest i jak działa?

Na polskich drogach w kwestii pobierania opłat drogowych nastąpiła zmiana. Od października przestarzałą platformę viaTOLL zastąpi e-Toll. Do rejestracji obowiązkiem będą objęte wszystkie pojazdy oraz te o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Dotyczy, to również właścicieli autobusów.

e-toll

Jak w praktyce funkcjonuje e-Toll?

Wcześniejszy starszy system bazował na rozwiązaniu DSRC, które polega na przesyłaniu informacji drogą radiową pomiędzy urządzeniem znajdującym się w danym pojeździe, a odbiornikiem umieszonym na bramownicy. E-toll z kolei bazuje na bezprzewodowej transmisji danych oraz wykorzystaniu GPSa. To rozwiązanie jest bardziej dokładne i mniej podatne na próby manipulacji. Lokalizacja kierowcy określana jest za pomocą satelity, a przesyłanie danych odbywa się za pośrednictwem sieci komórkowej.

Szeroki wybór urządzeń pokładowych e-Toll

System E-toll dopuszcza aż 60 dostawców, którzy oferują ponad 200 rodzajów skrzynek obsługujących technologię e-Toll. Warto, również wspomnieć, że system poboru opłat drogowych dzieli się na dwa rodzaje m. in. ZSL oraz OBU. Urządzenia typu ZSL są instalowane na stałe i integrowane z siecią elektryczną pojazdy, natomiast ZSL są zasilane energią elektryczną z gniazda zapalniczki samochodowej.

KONTAKT / AUTOR
Omega Pilzno
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.